Мікростоки

Теми, що продаються на фотостоках. Основні міфи та пошуки натхнення

Нінель
Written by Нінель
Поговоримо про теми, що продаються на фотостоках  – основну задачу фотографа, що хоче успішно на них працювати, отримувати прибуток і вільно подорожувати.

Тематика фотозйомок має залежати від ваших особистих вподобань, можливостей та слідувати за тенденціями мікростоків. Фотографуйте те, що у вас виходить найкраще, ті унікальні речі, до яких маєте доступ саме ви, через свої захоплення, знайомства, чи територіальні особливості.

У початківців буває багато помилкових уявлень про те, що потрібно фотографувати і що продається на фотостоках. Ось декілька із них:

Міф 1: Продаються фото на бізнес тематику та предметка на білому фоні

Ось, що пишуть покупці, які шукають фото на бізнес тематику (опис із сайту imagebrief):
“Focus on the worker bees as well as those that hire (Human resources, or small business owners) Locations: – retail environment – coffee shop – small business / welcoming “main street” storefront – factory – office worker Casting: – All ethnicities, both genders, millennials / early 20’s – 40.”

Частково правильно, це все продається, проте цю нішу стали заповнювати досить давно і у кожній із них є популярні автори, фотографії. Початківцю сюди може бути важко вклинитися, якщо просто наслідувати. Варто подавати тематику по-новому. Наприклад, фотографувати роботу справжнього офісу із працівниками, що використовують сучасні пристрої, мають реалістичні та різнопланові емоції. Популярним напрямом бізнес зйомки є робота фрілансерів у неформальних умовах, кафе чи на природі.

Young business people discussing something while looking at the computer monitor

Предметна фотозйомка добре продається на фотостоках. Більшість об’єктів уже були відзняті на білому фоні, тут є свої популярні кадри, які найбільше продаються на стоках. Ми розвиваємо для себе нішу предметки у реальних умовах, або на дерев’яних, чи інших натуральних поверхнях. Можна фотографувати композиції на будь-яку тематику (святкову, подорожі, бізнес…). Їжу краще знімати від початку приготування до моменту поїдання. Такі кадри можуть шукати кулінарні журнали.

Women hands cutting cucumber and fresh ingredients (tomatoes, lettuce, onion) for the vegetable salad on white wooden background, top view

Women hands cutting cucumber and fresh ingredients (tomatoes, lettuce, onion) for the vegetable salad on white wooden background, top view

 Міф 2: Стоки – вбивство творчості

Хоча стоки і мають певні рамки щодо якості, проте існує безліч тем для фотозйомки. Можна розвиватися у вузькій спеціалізації, наприклад фешн, чи сімейна зйомка, а можна пробувати розширювати свої напрямки. Нам подобається 2-й варіант, по-перше, менше залежиш від пори року, по-друге, завжди є куди розвиватися, кожна наступна тема складніша та цікавіша за попередню. У стоковій зйомці нема прямого замовника, тому і керуєш фотозйомкою сам.

Morning in the mountains

 Ось, наприклад, що пишуть покупці, які шукають зображення туристичних міст:
«We are hoping to move away from over saturated cliched travel imagery and use imagery that captures a moment so they consumers feels like they are there. We want images to bring the audience offers/experiences that unlock the real city and brings you away from the tourist traps so you can have authentic experiences.» 

На фотостоках є місце для художньої фотографії, її часто використовують для відкриток, ілюстрацій, проте конкуренція велика.

Ми часом моніторимо теми, які шукають на макростоках, чи в агенціях. Вони дають уявлення про світовий ринок і вимоги до тем.

Міф 3: Чим більше фотографій у портфоліо, тим краще.

Це звичайно правда, але після того, як у портфоліо буде декілька сотень фото, варто покращувати якість, знімати цікавіше за те, що уже є на сайтах.

Якість фото не гарантує його успішну продажу, ключовою помилкою новачків є неправильний підбір ключових слів і опису. Існують сервіси із підбору ключових слів. Варто дивитися як атрибутують популярні та подібні до ваших фотографії. Точно описуйте найважливіші моменти, проте не занадто заглиблюйтеся у деталі. Але про метадані ми детально поговоримо у іншій статті.

Ресурси для перевірки актуальності теми

Picworkflow –  корисний ресурс, який дозволяє оцінити популярність теми. Він збирає аналітичну інформацію із основних стоків: кількість фото, кількість переглядів і завантажень на одне зображення і формує індекс (рейтинг).

Якщо рейтинг більше 30, то тема перспективна. Ці цифри не можна сприймати як істину, варто дивитися і перевіряти, як змінюється рейтинг залежно від того як формується пошуковий запит.  Наприклад, перед поїздкою в гори ми думаємо, що б познімати, окрім природи. Вирішили знімати хлопця, який буде стрибати і перевірили, чи тема розкручена і популярна серед покупців.

research

  • Отже, на запит «man jump» є більще 60 тис. фото і відповідно на 1 фото досить мало завантажень (менше одного, рейтинг низький). Занадто загальне формулювання опису.
  • Проте якщо схоже фото знімати в концепції «man mountain success», то шанси на продажі зростають (рейтинг 39 при 11,5 тис фото – число умовне)
  • Якщо експериментувати на зйомці далі «man jump mountain, чи man mountain fly» буде продаватися краще (рейтинг 98 і 286 на 3-7 тис фото і велика кількість переглядів).

Мій висновок щодо цього ресурсу такий: варто перевіряти актуальність теми, можна по-різному підписувати схожі фото, щоб попасти на різну цільову аудиторію.

Черпати натхнення дуже важливо і це теж важлива частина роботи.

Ось наші ресурси:

imagebrief.com – сайт з якого я наводила опис “живих” замовлень. Тут, до речі, теж можна продавати фото за значно вищою ціною. Бріфи (замовлення) створюють агенції, видавництва, рекламні компанії із різних країн. Можна зрозуміти, що цікавить західних замовників і спробувати розвивати нові теми.

gettyimages.com – американська агенція, має один із найбільших банків зображень, живу та цікаву фотографію.

peopleimages.com – фотосток Юрія Аркуса, одного з найпопулярніших стокових фотографів. Зараз тут працює велика команда. Цікаво і корисно переглядати серії зі зйомок.

pinterest.com – про цей сервіс багато не писатимемо, його використовують для  підбору ідей у різних візуальних сферах. Варто зареєструватися та переглядати те, що вже колись вподобали інші в мережі.

Окрім основних і улюблених тем, варто експериментувати та пробувати нові теми. По-перше, ви можете відкрити малорозкриті і прибуткові теми, що продаються на стоках, по-друге, зробите свій робочий процес цікавішим. Теми, що продаються на фотостоках дуже різноманітні – експериментуйте!

Про автора

Нінель

Нінель

Творець яскравих фотоспогадів, тревелблогер